We hadden op voorhand op de hogeschool vele bronnen geraadpleegd. Hierdoor hadden we een ruime keuze en variatie aan muzische opdrachten. We kozen er dan ook voor om alle muzische deeldomeinen in ons muzisch spel te verwerken. In het begin waren dit ruwe ideeën, maar naarmate het brainstormen en keuzes maken, kwamen we met de hele groep tot concrete opdrachten. Per opdracht werkten we een lesfiche uit op niveau van de leerlingen. Zo kunnen de kinderen zelfstandig aan de slag of bij kinderen 1ste graad kan jij ze stapsgewijs begeleiden adhv de lesfiche voor te lezen.
Uiteindelijk kwamen we tot het maken en verzamelen van de nodige materialen om ons spel op 'wieltjes' te laten lopen. Er kwam een borspel tot stand, de pionnen, lamineren van opdrachten en materialen,... Een levensgroot bordspel spreekt kinderen enorm aan. Zo zijn ze niet altijd gefocust op het kleine spelbord.
Ondanks het vallen en opstaan doorheen het hele proces om een school muzisch te inspireren en muzisch tot leven te brengen, zijn we erin geslaagd!! Ons doel is bereikt! Het vele werk bracht ons tot een prachtig resultaat! Ik ben trots!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten