De school kan groeien op muzisch vlak, maar is zeker en vast al goed op weg!!!
Actiepunt 1:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgOqR7Xt2HXt-Ceb2eFGr8qKsi26Hcknq9nFWLN9T6fVtMwIh11c5Jea5uepfb7hznITCoXAvtuRgCMO1kya7cZI7xu-fgrpkr6I809wdO24bz2eLATi3O5HMVHurUGqzY8eJOKJ4yo5zNs/s320/42-22572060_550_367_84_c1.jpg)
Door samen te werken komen er meerdere ideeën naar boven en kan je het muzisch proces van de leerlingen dubbel zo goed begeleiden. Leerlingen kunnen elkaar onderling sturen en begeleiden. bv. de leerlingen uit het eerste leerjaar worden begeleid door hun meter of peter uit het zesde leerjaar
Actiepunt 2:
Prikkel de kinderen ook als ze op de speelplaats zijn.
Bijvoorbeeld:
- Laat kinderen hun persoonlijke plaats in de rij creëren adhv krijttekeningen. Alle leerlingen moeten elkaars werk respecteren.
- een levensgroot bordspel op de grond, dit zorgt voor meer samenwerking en samenspelen tussen de kinderen onderling.
- een levensgroot schaakspel of kaartspel
- een op lichaamshoogte zandbak, waar kinderen hun fantasie in kwijt kunnen, zelf landschappen, vormen, figuren enz.
- een rustige zithoek ontwerpen, kinderen die graag even rustig willen zitten, maar toch graag buiten zijn
- ....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten