koning Ananas
Reflectie
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhnv8EN74QgWbH-ae_v6qAlRtuPAkcTto2-uA-7q1CaKxeSBv_IxosOXUStbO3u3mC111x52fg_qgkPAZkP18XIzvmpHjaNEEl_XJAHJTibYk3WFbeNFFsKSBOl94rIcYQ9S1CIlZAKMe5H/s1600/8wa0bn.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhRn41519GxsJHdh2TYP8gDQTHYyjZnGVx-szqHF6j04AyP8Fnai-33M2HZXMVpIenGbRjTlHNmKVlP0LSCVtimNM8nbdRB_oioaB-GyZ-_BOjOGyBoe278rkRr478wWFSfdLqrqfEurXip/s1600/245j4ib.png)
Lesverloop
sfeerschepping/beschouwen
LK: tekent een grote ananas op het bord (met kleurkrijt)
LLN: verwoorden wat ze zien (groen, geel, hokjes, groen gras,…)
LK: hoe noemt dit fruit? (ananas)
LLN: spreken de naam uit na het gericht luisteren
aanzet tot creëren/creëren
LK: leest het gedicht expressief voor
LLN: vertellen over wat het gedicht gaat en wat het verband is tussen de tekening en het gedicht
LK: vertelt dat als je samen een gedichtje leest en je laat zien dat je het graag doet, het SUPER TOF is!
LK: zet een koffer op tafel en neemt daaruit één voor één de voorwerpen/afbeeldingen
LLN: verwoorden wat ze zien (ananas, koning, kroon, schotel, gouden troon, druiven, kastanjes, appels, peren, opeten, taart, confituur, zuur kijken),
LK: voorwerpen in volgorde leggen + aanleren van het gedicht adhv de voorwerpen, alinea per alinea
toonmoment/evaluatie
LLN + LK: zeggen samen het gedicht op!
LK: geeft de babbelbal aan iemand in de klas en die mag vertellen
LLN: verwoorden
1.
wat ze moeilijk vonden
2.
wat ze het leukste vonden
3.
wat ze nog graag zouden doen met fruit
in de klas
Geen opmerkingen:
Een reactie posten