bosdieren
reflectie
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgodJt3s-ZnkvzlXSl6MKmPN8DbpzWjiTCHIcjncuJ4xCI-ECnHYbSOSu9BDN6Okiy_19n6DwgeUljtXIN_wMDkxX1Vp7_RyYqgIAsDJYjXYQBTTNt-FGRRF1hThoOISZo6GG4i00WWvrJ2/s1600/8wa0bn.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiKTUx4Utu5ESNfuC5-G8bYKdAUwYDR4E-4uyTKwmIjETeSIk20LdRiVKO-csk7zTyTq9wNUEMZxHujNkqFdOV9MxvQTPUxIrkC4EFlGbtCj0uskeJVIS9PpTm_RZHCWK13Ry5lrNACv6nm/s1600/245j4ib.png)
verloop van de les
Sfeerschepping
LK: iedereen legt zijn hoofd
op de bank en luistert goed. Straks moet je mij kunnen zeggen aan wat je dacht
tijdens het lied.
Zet een herfstlied op.
·
Wat heb je gehoord?
·
Waaraan doet jouw dat denken?
Beschouwen
LK: heeft op één tafel allemaal
blaadjes opengelegd
LLN: de kinderen kijken mee
LK: kom naar voor en bekijk de
blaadjes, voel eraan, ruik aan de blaadjes
·
Wat zie je?
·
wat voel je?
·
wat ruik je?
LK: toont prenten van dieren
·
Hoe zien die er uit?
·
welke kleur hebben ze?
·
welke vorm…
Aanzet tot creëren
LK: vertelt
“In het bos zitten allerlei diertjes. En soms zitten die tussen de blaadjes
verstopt. Soms leven de blaadjes echt. Kijk maar!”
·
Hoe zouden wij dat kunnen maken?
·
Welke blaadjes kan ik het beste voor een egeltje
gebruiken? (stekeltjes)
·
Welke blaadjes gebruik ik om een gewei te maken?
(golfjes)
Creëren
LLN: Gaan aan de slag:
zoeken blaadjes uit, proberen daarin diertjes te zoeken en te maken.
Tijd over: maak een tekening over de herfst
Toonmoment/evaluatie
LK: stelt gerichte
vragen naar de kinderen toe
·
Welk diertje
heb jij gemaakt?
·
Waarom heb je
voor dat diertje gekozen?
·
Hoe heb je dat
gemaakt?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten